PRESSRELEASER
Thore Johansson, ledamot i Dalsspira mejeri sedan årsstämman i maj 2022, har avböjt omval på grund av hälsoskäl. Huvudägarna presenterar i stället Carina Alexandersson som förslag till ordinarie ledamot.
Smakerna som lanseras är Vitlök samt BBQ/Chili, dessutom lanseras en Grillostburgare i 2-pack med något högre vikt än vad som finns på marknaden har idag.
Dalsspira mejeri AB (Dalsspira) offentliggör idag den 15 mars 2022 nyttjandekursen för teckningsoptioner av serie 2021/2022 (TO 2).
För september 2020 uppgick försäljningen till 2 176 tkr (2 311 tkr) vilket motsvarar en minskning med 6 % jämfört med föregående år.
”Vi är väldigt glada för försäljningsökningen men trots ökad omsättning märker vi att den säsongsmässiga uppgången på västkusten har varit lägre, en trolig anledning är minskat resande under pandemin”, säger VD Malin Jakobsson.
Ackumulerat uppgår försäljningen för 2019 till 26 519 tkr (22 401 tkr), en ökning med 18 % jmf mot föregående år.
Ackumulerat uppgår försäljningen för 2019 till 24 092 tkr (20 316 tkr), en ökning med 19 % jmf mot föregående år.
Ackumulerat uppgår försäljningen för 2019 till 21 565 tkr (18 180 tkr), en ökning med 19 % jmf mot föregående år.
Ackumulerat uppgår försäljningen för 2019 till 19 254 tkr (16 173 tkr), en ökning med 19 % jmf mot föregående år.
Ackumulerat uppgår försäljningen för 2019 till 16 690 tkr (13 984 tkr), en ökning med 19 % jmf mot föregående år.
Ackumulerat uppgår försäljningen för 2019 till 14 033 tkr (11 754 tkr), en ökning med 19 % jmf mot föregående år.
Ackumulerat uppgår försäljningen för 2019 till 11 753 tkr (9 765 tkr), en ökning med 20 % jmf mot föregående år.
”Under april månad slutade vi att leverera getmjölksprodukter till handeln för att kunna göra viktiga besparingar för Bolaget, att vi trots detta sätter nytt försäljningsrekord ger vind i ryggen. Vi är snart 20 % ackumulerad ökning mot förgående år och genom att tillsammans med denna ökning fortsätta hålla i kostnaderna jobbar vi vidare mot break even för företaget ”, säger VD Malin Jakobsson.
Ackumulerat uppgår försäljningen för 2019 till 9 295 tkr (7 801 tkr), en ökning med 19 % jmf mot föregående år.
”Det är fantastiskt kul att både växa mot föregående år eftersom jämförelsen är tuff när påskinförsäljningen skedde redan i mars 2018, men även att vi slår vårt försäljningsrekord sedan Dalsspiras start. Nu jobbar vi mot nya högre försäljningsmål”, säger VD Malin Jakobsson.
Ackumulerat uppgår försäljningen för 2019 till 6 858 tkr (5 966 tkr), en ökning med 15 % jmf mot föregående år.
Ackumulerat uppgår försäljningen för 2019 till 4 474 tkr (3 785 tkr), en ökning med 18 % jmf mot föregående år.
”Vi är väldigt glada och nöjda med den fantastiska försäljningsutvecklingen under januari som traditionellt sett är en av årets lägst inkomstbringande månader”, säger VD Malin Jakobsson.
20 december, 2018.
För augusti 2018 uppgick försäljningen till 2 188 tkr (2 078 tkr) vilket motsvarar en ökning med 5 % jämfört med föregående år.
Mikael Olsson ökar sitt aktieinnehav i Dalsspira mejeri AB. Efter Dalsspiras kvartalsrapport som släpptes i fredags, köper Mikael 294 000 aktier av getmjölksleverantörerna Anders och Elisabet Forsdahl.
För november 2017 uppgick försäljningen till 1 972 tkr (2 039 tkr) vilket motsvarar en minskning med 3 % jämfört mot föregående år.
Dalsspira lanserar under v. 11 gräddglass tillsammans med Gettergoda mejeriprodukter. Glassen är gjord av Dalsspiras närproducerade mjölk och grädde som ger en högre ersättning till bonden. Vi har tagit fram sex spännande smakkombinationer med huvudfokus på svenska råvaror som i några fall spetsas med exotisk ingrediens för den goda smakens skull. Glassen namnges efter korna som levererar mjölken till Dalsspira mejeri.
För januari 2017 uppgick försäljningen till 2 017 tkr (159 tkr) vilket motsvarar en tillväxt på 1168% jämfört med föregående år.
Dalsspira har fått förtroendet att fortsätta samarbetet med Ica centralt och utökar nu den befintliga listningen med ett regionalt avtal för den lokalproducerade komjölken.
För december 2016 uppgick försäljningen till 2 251 tkr (298 tkr) vilket motsvarar en tillväxt på 655% jämfört med föregående år. Ackumulerat för jan-dec 2016 uppgår försäljningen till 13 550 tkr (1629 tkr), vilket motsvarar en tillväxt om 732%.
För november 2016 uppgick försäljningen till 2 039 tkr (241 tkr) vilket motsvarar en tillväxt på 746% jämfört med föregående år. Ackumulerat för jan-nov 2016 uppgår försäljningen till 11 306 tkr (1625 tkr), vilket motsvarar en tillväxt om 596%.
I januari 2017 lanserar Dalsspira tillskottet till produktfamiljen. Sortimentet kommer att utvidgas med en naturell crème fraiche gjord av närproducerad grädde. Förutom crème fraiche har Dalsspira mjölk och grädde men även ett getmjölkssortiment som innehåller konsumtionsmjölk, yoghurt och ost av getmjölk. Crème fraichen kommer att säljas till alla butiker som idag köper hem Dalsspiramjölken.
För oktober 2016 uppgick försäljningen till 2 082 tkr (82 tkr) vilket motsvarar en tillväxt på 2 440 % jämfört med föregående år. Ackumulerat för jan-okt 2016 uppgår försäljningen till 9 268 tkr (1384 tkr), vilket motsvarar en tillväxt om 570%.
För september 2016 uppgick försäljningen till 2 032 tkr (201 tkr) vilket motsvarar en tillväxt på 911 % jämfört med föregående år. Ackumulerat för jan-sept 2016 uppgår försäljningen till 7 180 tkr (1302 tkr), vilket motsvarar en tillväxt om 451 %.
För augusti 2016 uppgick försäljningen till 1 870 tkr (281 tkr) vilket motsvarar en tillväxt på 565% jämfört med föregående år. Ackumulerat för jan-augusti 2016 uppgår försäljningen till 5 122 tkr (1 101 tkr), vilket motsvarar en tillväxt om 365 %.
Dalsspira fortsätter att utveckla sin centrala avtal med ICA och kompletterar nu det listade sortimentet med både en svensk färsk Hallou-get (stekost) samt Geta-ost (feta ost typ gjord på getmjölk). Totalt sett finns ca 1470 ICA-butiker i landet som nu kan köpa Dalsspiras-produkter.
För perioden juli 2016 uppgick försäljningen till 1 655 tkr (164 tkr) vilket motsvarar en tillväxt på 909% jämfört med föregående år. Ackumulerat för jan-juli 2016 uppgår försäljningen till 3 215 tkr (820 tkr), vilket motsvarar en tillväxt om 292%.
För perioden juni 2016 uppgick försäljningen till 818 tkr (142 tkr) vilket motsvarar en tillväxt på 476% jämfört med föregående år.
Mejeriet står färdigt och i en veckas tid har Dalsspiras mjölk fyllt mejerihyllorna i butiker i Bohuslän och Dalsland. Dalsspira producerar mellan- och standardmjölk samt grädde baserad på råvara från gårdar i mejeriets närområde. Dalsspira betalar ett högre mjölkpris till bönderna för att de skall kunna leva av sitt yrke, behålla sina djur och hålla landskapet öppet.
DalsSpira har tecknat ännu ett viktigt avtal för att kunna hålla planerad produktionsstart i det nya mejeriet i Färgelanda. Avtalet skrivs med Tetra Pak och gäller förpackningsmaskinen TR/7.
Dalsspira har tecknat avtal med ÅF Industry som totalleverantör om leverans av ett nytt mejeri som skall vara klart för produktion i juni 2016. Mejeriet kommer vid igångsättande att ha en total kapacitet om ca 14 000 liter mjölk per dag.
DalsSpira Mejeri AB har slutit nytt avtal med ICA. Det nya avtalet innebär att DalsSpiras getmjölksprodukter kan beställas från alla ICA-affärer i hela Sverige.
Idag, måndag den 21 december är första handelsdag för DalsSpiras aktier på AktieTorget. Genom emissionen och noteringen blir det kombinerade get- och komjölksmejeriet DalsSpira det första noterade mejeriet i Sverige med drygt 470 aktieägare på noteringsdagen.